Nieuw: Royal Enfield Scram 411
Gezien het succes van de Royal Enfield Himalayan was het slechts een kwestie van tijd voor andere modellen op het eencilinder platform met 411 cilinderinhoud werden gemaakt. De eerste die volgt is een scrambler variant, de Scram 411, die in de smaak zal vallen bij al diegenen die het concept maar minder de aanblik van de robuuste Himalayan kunnen waarderen.
Nog gemakkelijker op urbaan terrein
Dezelfde single klopt in de Scram 411, maar aangepast voor overwegend straatgebruik. De kerngegevens blijven echter identiek met 24,3 pk bij 6.500 tpm en 32 Nm koppel bij 4.500 tpm. Ook het chassis is overgenomen. Er worden nu echter een 19-inch voorwiel en een 17-inch achterwiel gebruikt, beide spaakwielen. Daardoor wordt de zithoogte verlaagd tot 795 mm, de bodemvrijheid is nu 200 mm in plaats van 220 mm bij de Himalayan, en de veerweg is 190 mm voor en 180 mm achter. Dit maakt de Scram 411, die 185 kilo weegt, nog gemakkelijker te hanteren op urbaan terrein.
Een bijzonder kenmerk is de nieuwe digitaal-analoge cockpit. De klassieke analoge snelheidsmeter omlijst een digitaal informatieveld. De navigatie-instructies van de Royal Enfield Tripper app worden getoond in een kleiner optioneel digitaal instrument rechts.
De nieuwe Scram 411 is verkrijgbaar in 2 varianten en verschillende kleurstellingen. De marktintroductie is gepland voor begin mei. Wat de prijs betreft, zal de Royal Enfield Scram 411 waarschijnlijk iets onder de Himalaya geprijsd worden. Een uitgebreide reeks accessoires zal meteen vanaf het begin beschikbaar zijn.