Triumph’s Tiger 800 serie bereikt nieuwe hoogte
Triumph kondigt verlaagde versies aan van de populaire Tiger 800 XCx en XRx. Hiermee beantwoord de britse motorfabrikant de vraag vanuit de markt naar meer toegankelijke Adventure motoren.
De nieuwe “LOW” varianten bieden dezelfde uitstekende kwaliteit en fijne rijeigenschappen die geldt voor de hele Tiger 800 serie. Beide versies van de Tiger 800 zijn aanzienlijk verlaagd en dus uitermate geschikt voor kleinere rijders die opzoek zijn naar het comfort en de veelzijdigheid van een Allroad.
Het verlaagde profiel is gerealiseerd door het monteren van een aangepast zadel en het inkorten van de veerwegen. Voor het verlagen van de XRx versie zijn ook de radiator- en carterbeschermplaat aangepast. De wijzigingen zorgen ervoor dat het zadel nu 50mm lager is geworden, waarmee de zadelhoogte van de XRx en XCx nu respectievelijk op 760 – 780mm en 790 – 810mm zijn komen te liggen. De Tiger 800 XRx LOW is daarmee de laagste Allroad in de markt.
De Tiger 800 LOW is leverbaar in twee uitvoeringen, de XCx die meer offroad georienteerd is en de XRx zich vooral richt op gebruik op de weg. Voor beide varianten geldt dat zij beschikken over een krachtige 800cc driecilinder, comfortabele zitpositie en een uitstekend rijwielgedeelte om het maximale uit iedere rit te halen. Standaard zijn beide versies rijk uitgerust met ABS, Traction Control, Ride By Wire, diverse rijmodi en Cruise Control.
De Tiger 800 XRx LOW en XCx LOW zijn vanaf eind september te verkrijgen bij de officiële Triumph dealers. De prijs begint voor de XRx LOW bij € 12.700,- (BE: € 11.690,-) en de XCx LOW is leverbaar vanaf € 13.800,- (BE: € 12.490,-).